Isnin, 1 Jun 2015

HoreYy ! HoreYy ! (",)


Alhamdulillah..selesai sudah pengajian untuk dua sem . oppss . baru  dua sem . ada lagi baki lima sem . ape pun , pejam celik dah habis setahun pengajian aku kat UnisZA ni . Hari ni nak kasi cerita sikit . .


ingat lagi waktu first2 dapat result upu..mase tu hanya Allah je tahu betapa kecewanya hati ni..saat kawan2 lain riuh sembang dalam grup wasep, kongsi kegembiraan dapat tawaran masuk ke universiti.."aku dapat UKM" , "aku dapat USIM" , " aku dapat UPM"...hanya mampu menjadi silent reader sebab xdapat mane2 uni.. namun..permohonan rayuan dibuka utk mereka yg gagal mendapat tawaran..menunggu dan terus menunggu..rakan2 lain sibuk membuat persiapan untuk merantau ke negeri orang..dua minggu kemudian..keputusan rayuan pun keluar..dan Alhamdulillah..ditawarkan kos Ijazah Srjana Muda Usuluddin Dengan Kaunseling di bawah Fakulti Pengajian Kontemporari Islam di Universiti Sultan Zainal Abidin..Allah masih bagi aku peluang dan ruang untuk menuntut ilmu..dannnn bermulalah kisah aku di bumi UnisZA terchenta ni..dengan result stpm yang tidak seberapa, aku cekalkan hati bersaing dengan mereka2 yang jauhhhh sangat hebatt..menempuh hari demi hari , melaksanakan tanggungjawab sebagai seorang mahasiswi..Esaimennn ,presentationnn ,testtt.. pada awalnya aku agak janggal dengan situasi ni..zaman sekolah kalau ade test, seminggu sebelum cg dah bgtw.. tapi bila dah duk kat universiti, lect masuk kelas terus cakap nak buat test..mauu pengsann dibuatnyeeee... tak masuk esaimen lagi..skali datang bertimbun-timbun.. tapi itulah hakikatnya apabila bergelar siswa mahupun siswi.. 


Dan hari niii..aku dah pun habis final exam untuk sem yang kedua ni..pagi tadi last paper..psikologi perkembangan.. keluar dewan, classmate semua sibuk bergambar, salam2.. maklumlah cuti tiga bulan..semua duk jauh2.. dalam masa tiga bulan ni, macam-macam boleh jadi..ape2 pun kalau masih dipanjangkan umur, InshaaAllah ade rezeki jumpa lagi semester tiga..Penghuni kolej blok H ni pun dah makin berkurangan..tinggal lagi mereka2 yang masih belum habis paper..roommate baru je balik..tinggal aku je kat dalam bilik ni..barang semua dah habis kemas..cuma aboh datang ambik lambat sikit..adik hbs kelas pkul 4.30 petang..soo,,terpaksalah aku mereput sengsorang kat bilik ni habiskan sisa2 waktu sebelum balik bercutii..sem depan tak duduk blok ni dah..entah dapat duduk ostel lagi ke tidakk~


hmm..sesekali jenguk kat tingkap bilik, rasa sayu plk..mengingat kan segala kenangan yang tercipta sepanjang dua sem disini..walaupun cuti hanya tiga bulan, tapi entahlah..rasa sebak bila pikirkan kengkawan ramai yang dah balik ke negeri masing2..poyoo >.< apepun..semoga perajalanan mereka semua selamat sampai ke destinasi masing-masing.


azan dah pun berkumandang dah tuu..jadi, aku pun nak gi solat asar dahh.. (",)


                                        jangan pernah berhenti belajar..                                                                                                                                    semakin banyak kita belajar,                                                                                                                                       semakin luas ruang kekayaan,                                                                                                                                            serta kejayaan hidup.....



Happy holidayyyyyyyyyyy =)

BLOK H


Tiada ulasan:

Catat Ulasan